Vertrekdag 🎊

23 maart 2019 - Venhorst, Nederland

Dag 1: 23-03-2019
Eindelijk. Vandaag is dan DE dag aangebroken dat ik naar Bosnië ga.
Vandaag nog even de laatste spulletjes ingepakt en was helemaal ready to go!
Om 18.00 staat de 24 uurse busreis op ons te wachten. Eenerzijds lijkt me de busreis ver-schrik-ke-lijk. Maar anderzijds ook wel weer leuk.
Morgen weet ik hier meer over te vertellen 😜.
We komen zondag aan in het plaatsje Gradaçac rond 18.00 ongeveer. Daarna zal het niet lang meer duren voordat iedereen de kamers heeft gevonden en ligt te slapen... Ik ben ontzettend benieuwd hoe het er in Bosnië aan toe gaat, hoe de school is, hoe de kinderen zijn op school, hoe het hotel is etc. Wel gaan we er met z'n alle vanuit dat we vrij weinig tot geen wifi hebben. Ik heb daarom ook geen flauw idee of ik iedere dag het blog kan bijhouden. Wat wel mijn bedoeling is 🤔. Maar ook daar komen we snel genoeg achter. De week zal niet helemaal vlekkenloos gaan. Vooral de vroege ochtenden niet. Dat zullen dus geen lange nachten worden 🙃
Er gaan 2 groepen mee naar Bosnië. Een groep gaat een ziekenhuis opknappen en een groep gaat een basisschool opknappen. Ik hoor bij de groep die naar de basisschool gaat. Die 2 groepen worden ook weer in groepjes verdeeld en dat is je werkgroepje. Ik zit gelukkig in een groepje met mensen uit mijn klas wat heel gezellig is. Maar ook praktisch. Iedere werkgroep mocht een dag kiezen wanneer zij de activiteitendag willen. De activiteitendag houd in dat we allemaal leuke spellen en activiteiten gaan doen met de kinderen van de basisschool. Ons groepje heeft de activiteitendag op maandag. Daar heb ik heel veel zin in!
Nu nog even afscheid nemen van paps en mams en dan ben ik er helemaal klaar voor!
Hopen op een leuke week in Bosnië.
Tot morgen! (Hopelijk) 👋